NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
107 - (978) حدثنا
عون بن سلام
الكوفي.
أخبرنا زهير
عن سماك، عن
جابر بن سمرة
؛ قال:
أتي
النبي صلى
الله عليه
وسلم برجل قتل
نفسه بمشاقص.
فلم يصل عليه.
{107}
Bize Avn b. Sellâm
El-Kufi rivayet etti. (dediki): Bize Züheyr, Simâk'den, o da Câbir b.
Semura'dan naklen haber verdi. Câbir şöyle demiş:
Nebi (Sallallahu, Aleyhi
ve Sellem)'e kendini oklarıyla öldüren bir adam getirdiler de, onun cenaze
namazını kılmadı.
İzah:
Bu mevzuda bazı
hadisler «îmân» bahsinde geçmişti... Ebû Şeybe'nin «Musannef»'inde tahrîc
ettiği bir hadiste şöyle denilmektedir:
Nebi (Sallallahu Aleyhi
ve Sellem)'in ashabından biri yaralandı, yarası kendisine pek ziyâde elem ve
ızdırâp verince yassı demirli bir ok alarak, onunla intihar etti. Resûlullah
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem) onun cenaze namazını kılmadı.»
Bu hadisi Câbir b.
Semûre rivayet etmiştir. Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in bu gibi
cinayetlerden menetmek için o kimsenin cenaze namazını kılmadığı; fakat
ashabına:
Arkadaşınızın cenaze
namazını kılın.» buyurduğu da rivayet olunmuştur.
Câbir b. Semûre
hadîsini Ebû Dâvûd, Tirmizî, Nesâî ve îbni Mâce tahrîc etmişlerdir.
Buhârî'nin «Cenaze
bahsinde Sabit ibni Dahhâk (Radiyallahu anh)'dan tahrîc ettiği bir hadiste
Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
«Her kim kasten
İslâmdan gayri bir dînin sâliki olmak üzere yemin ederse, o kimse dediği
gibidir. Ve her kim kendini bir demirle öldürürse, cehennem ateşinde onunla
azâb görür.» buyurmuşlardır.
aynı hadîsi îmam Müslim
de «Eymân» bahsinde tahrîc etmiştir. Yeri gelince inşaallah görülecektir.
Meşâkıs: Mişkas'ın
cem'idir. Geniş oklak manasınadır.